Zastosowanie badań fokusowych
Korzystając już z usług agencji badawczych, nie sposób pominąć milczeniem możliwości jakie otwierają przed nami badania fokusowe czyli badania prowadzone z grupą ludzi (niewielką, z reguły 6-8 osobową), polegające na prowadzeniu z nimi moderowanej rozmowy, w czasie której poprzez odpowiednio zadane pytania, można uzyskać bardzo ciekawe informacje na temat postrzegania przez klienta produktu, usługi bądź też marki. Jest to badanie, które pozwala nam określić, jak bardzo istotne dla klienta są pewne cechy produktu, a przede wszystkim możemy tutaj pozyskać odpowiednie wytyczne do przeprowadzania badania ilościowego.
Podczas badania fokusowego dowiemy się na przykład na jakie cechy konkretnej grupy produktów zwracają uwagę klienci, a następnie w drodze badań statystycznych ilościowych możemy określić które cechy są najistotniejsze z punktu widzenia całej zbiorowości statystycznej klientów. Musimy tutaj jednak dysponować odpowiednim pomieszczeniem, którym będzie fokusownia. Z reguły każda szanująca się agencja badawcza dysponuje tego typu pomieszczeniem wobec czego może dla nas przeprowadzić badania fokusowe, co jest jednym z lepszych rozwiązań, przed przystąpieniem do wnikliwych badań ilościowych, do których możemy wykorzystać chociażby mailing szczególnie iż na chwilę obecną bardo dobrze już wiemy iż nowoczesne technologie internetowe stanowią zestaw doskonałych wręcz narzędzi do prowadzenia działań marketingowych na wielką skalę. Wobec powyższego powinniśmy tutaj przede wszystkim zdać sobie sprawę z tego iż poprzez badania fokusowe, będziemy mogli określić precyzyjnie zakres prowadzonych następnie ilościowych badań statystycznych, co będzie w tym przypadku dla każdego przedsiębiorcy kwestią zdecydowanie najistotniejszą/
‹ Roznoszenie ulotek i pozostałe formy promocji produktów Sekret lidera ›
Comments are currently closed.