Market research
Market research, to kolejna bardzo ważne działanie na rzecz poprawy sytuacji przedsiębiorstwa na rynku. Przede wszystkim jest ono związane i to dość ściśle z działaniami typowo marketingowymi, bowiem poprzez market research czyli badanie rynku, pozyskujemy wiedzę na temat naszego sektora w którym działamy. Można się tutaj dowiedzieć dość sprawnie i szybko, jakich technik używa nasza konkurencja, jakie są zalety ich produktów a jakie wad, oraz po odpowiednio wnikliwej analizie uzyskanych wyników, będziemy mogli podejmować decyzje zmierzające do wyprzedzenia konkurencji, poprzez spełnianie potrzeb klientów w większym zakresie, i eliminowanie wad produktów i usług konkurencyjnych w swojej dystrybucji.
Można tutaj także przeprowadzić odpowiednie badania dodatkowe na przykład cati (Komputerowo wspierana badania telefoniczne), dzięki którym można sprawdzić jakie zdanie na temat konkretnych produktów mają nasi dotychczasowi klienci, których numery telefonów posiadamy. Możemy także tego typu badania zlecić zewnętrznym agencjom badawczym, dzięki czemu baza przebadanych osób będzie zdecydowanie większa niż tylko nasi klienci.
Po przeprowadzeniu tego rodzaju badań niezbędne będzie jeszcze odpowiednie przeanalizowanie ich wyników wobec czego musimy tutaj wykonać stosunkowo skomplikowane obliczenia statystyczne szczególnie w przypadku kiedy badanie będzie dotyczyło masowego odbiorcy usług, którego nie sposób dogłębnie zbadać w jakikolwiek inny sposób poza technologiom badan statystycznych. Tutaj po raz kolejny z pomocą nam przyjść odpowiednio dobra firma badawcza,. Która z całą pewnością przeprowadzi wymienione badania w o wiele lepszy sposób, niż gdybyśmy próbowali je przeprowadzać we własnym zakresie. Jednym słowem możemy powiedzieć, iż market research, będzie tutaj bardzo dobrym działaniem mającym na celu zwiększenie efektywności sprzedaży produktów oraz usług, wobec czego należy także i na ten rodzaj badań rynkowych zwrócić szczególną uwagę.
Comments are currently closed.