Dlaczego badania satysfakcji klientów to obowiązek każdej firmy?
Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że obecnie Twój sukces biznesowy zależy w głównej mierze od tego, jakie decyzje zakupowe będą podejmować klienci? Jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań, szybko odejdą do konkurencji i już więcej nie powrócą. Dlatego tak ważne jest, aby już teraz nawiązać z nimi dialog. Zapytać, co można zmienić, aby byli w większym stopniu zadowoleni. Wtedy poczują, że zależy Ci na ich opinii i odwdzięczą się długotrwałą lojalnością.
Metody prowadzenia badań opinii klientów
Najłatwiejszym sposobem na to, aby poznać opinie klientów jest przekazanie im ankiety do wypełnienia. Nie musi być to kwestionariusz papierowy. Możesz badać konsumentów nawet z całej Polski, jeżeli podejmiesz decyzję o przeprowadzeniu ankietyzacji internetowej. Dzięki temu uzyskasz wyniki badań w błyskawicznym czasie – nawet do 48 godzin. Będziesz mógł na bieżąco śledzić postępy realizacji, dokonywać modyfikacji w treści ankiety, a także generować raporty graficzne na podstawie zgromadzonych danych. Takie właśnie możliwości zapewni Ci aplikacja do ankiet CAWI. Obecnie najnowocześniejszym rozwiązaniem tego typu jest oprogramowanie SurvGo, które zostało zaprojektowane przez specjalistów z firmy Biostat®.
W jaki sposób określa się poziom zadowolenia?
To proste. Chodzi o to, aby rozpoznać te obszary, które są ważne dla klientów, dlatego wymagają zmiany. W tym celu świetnie sprawdza się metoda SERVQUAL, opracowana przez cenionych naukowców z amerykańskiego uniwersytetu. Rejony najpilniejsze do zmiany zostaną zaprezentowane za pomocą diagramu z wyodrębnionymi ćwiartkami.
Jakie korzyści można odnieść dzięki pomiarom?
Zwróć uwagę na wiele potencjalnych korzyści, jakie zapewnią Ci prowadzone regularnie badania satysfakcji klientów. Można do nich zaliczyć między innymi:
- wzrost lojalności klientów,
- większa skłonność do polecania produktów i usług swoim znajomym,
- wzrost zysków firmy,
- ograniczenie ryzyka trwałej utraty wizerunku,
- optymalizacja wydatków przeznaczanych na cele promocyjne,
- właściwe planowanie strategi elastyczności cenowej,
- większe zaufanie ze strony klientów,
- możliwość bieżącej identyfikacji zmian w zakresie potrzeb klientów.
Podsumowanie
Pamiętaj zatem o tym, że tylko wiarygodna wiedza pozwoli Ci właściwie planować kluczowe dla firmy działania biznesowej. Nawiąż z klientami dialog i daj im odczuć, że ich opinia jest cenna. Zyskasz dzięki temu wiele korzyści, które finalnie przełożą się na wzrost zysków z prowadzonej działalności. Postaw na badania satysfakcji klientów metodą online, korzystając w tym celu z nowoczesnego oprogramowania takiego jak SurvGo.
‹ Dlaczego Twoja firma potrzebuje programu do CAWI? Tajemniczy klient jako metoda wiarygodnego sprawdzania ›
Comments are currently closed.